پارس دانش

پارس دانش

Parsdanesh
پارس دانش

پارس دانش

Parsdanesh

فایل های دانلودی برتر


پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی Verbania

این فایل شامل تحلیل معماری مرکز فرهنگی Verbania در قالب پاورپوینت و دارای 20 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گ...

پاورپوینت تحلیل معماری کلیسای لاگارس + کلیسای Saemoonan

این فایل شامل تحلیل معماری کلیسای لاگاس و کلیسای Saemoonan در قالب پاورپوینت و دارای 30 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . ای...

پاورپوینت تحلیل معماری کتابخانه مرکز فرهنگ قوجینگ

این فایل شامل تحلیل معماری کتابخانه مرکز فرهنگ قوجینگ در قالب پاورپوینت و دارای 15 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فای...

پاورپوینت تحلیل معماری سونا Löyly در هلسینکی

این فایل شامل تحلیل معماری سونا Löyly در هلسینکی در قالب پاورپوینت و دارای 15 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فای...

پاورپوینت تحلیل معماری کلیسای Ylivieska + یک نمونه مورد...

این فایل شامل تحلیل  دو نمونه موردی کلیسا با عنوان های کلیسای Ylivieska + کلیسای تیکوریلا در قالب پاورپوینت و دارای 27 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل...

پاورپوینت تحلیل معماری استادیوم المپیک هلسینکی

این فایل شامل تحلیل معماری  استادیوم المپیک هلسینکی  در قالب پاورپوینت و دارای 18 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است ...

نمونه تفسیر آزمون mmpi - نمونه انجام شده تست mmpi (نمون...

تعداد صفحات: 21 نوع فایل: WORD نمونه اجرا شده، کلیه جداول Validity and K Corrected Clinical Scales و VALIDITY & CLINICAL SCALES و Harris-Lingoes and Socia...

نمونه انجام شده آزمون mmpi - نمونه تفسیر تست mmpi (نمون...

تعداد صفحات: 21 نوع فایل: WORD نمونه اجرا شده، کلیه جداول Validity and K Corrected Clinical Scales و VALIDITY & CLINICAL SCALES و Harris-Lingoes and Socia...

نمونه ای از تفسیر آزمون mmpi - دانلود نمونه اجرا شده آز...

تعداد صفحات: 25 نوع فایل: WORD نمونه اجرا شده دارای کلیه جداول Validity and K Corrected Clinical Scales و VALIDITY & CLINICAL SCALES و Harris-Lingoes and ...

نمونه اجرا شده آزمون mmpi همراه با تفسیر - نمونه گزارش ...

تعداد صفحات: 22 نوع فایل: WORD نمونه اجرا شده دارای کلیه جداول Validity and K Corrected Clinical Scales و VALIDITY & CLINICAL SCALES و Harris-Lingoes and ...

نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر - نمونه آ...

تعداد صفحات: 29 (دو نمونه) نوع فایل: WORD   قسمتی از متن نمونه اول: فرم ثبت مقیاس هوش وکسلر برای بزرگسالان (نمونه اجرا شده) آزمونهای عملی و کلامی: 1-...

تفسیر تست وکسلر بزرگسالان - نمونه اجرا شده آزمون وکسلر ...

تعداد صفحات: 10 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: معرفی آزمودنی معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان تعریف هوش سطوح تفسیریWAIS-R سطح 1: تفسی...

نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر - تفسیر آزمون وکسلر...

تعداد صفحات: 19 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: فرم ثبت مقیاس هوش وکسلر برای بزرگسالان (نمونه اجرا شده) آزمونهای عملی و کلامی: 1- اطلاعات عمومی 2- درک ...

نمونه اجرا شده آزمون هوش کودکان وکسلر - نمونه اجرا شده ...

تعداد صفحات: 13 (دو نمونه) نوع فایل: WORD   قسمتی از متن نمونه اول: معرفی آزمودنی تعریف هوش گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس...

نمونه انجام شده تست وکسلر کودکان- نمونه انجام شده آزمون...

تعداد صفحات: 4 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: در خرده آزمون ادراک: نمره پایین نشان دهنده ضعف درآگاهی از واقعیت،شناخت وهوشیاری نسبت به جهان روزمره،درک و...

نمونه آزمون انجام شده وکسلر - آزمون وکسلر کودکان 4 - نم...

تعداد صفحات: 9 نوع فایل: WORD     قسمتی از متن: معرفی آزمودنی تعریف هوش گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس ها و 4 شاخص اص...

نمونه تفسیر تست میلون - نمونه تفسیر آزمون میلون 3 (دو ن...

تعداد صفحات: 21 (دو نمونه اجرا شده آزمون میلون) نوع فایل: WORD   قسمتی از متن   نمونه اول: مشخصات معاینه وضعیت روانی پاسخنامه نیمرخ MCMI-III ...

نمونه اجرا شده میلون - نمونه اجرا شده تست میلون (نمونه ...

تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: مشخصات آزمودنی معاینه وضعیت روانی پاسخنامه نیمرخ MCMI-III تفسیر آزمون میلون: گام اول: بررسی شاخص ها...

پاورپوینت تحلیل معماری اقامتگاه دانشجویی در پاریس + یک ...

این فایل شامل تحلیل معماری تحلیل معماری اقامتگاه دانشجویی در پاریس + یک نمونه موردی دیگر در قالب پاورپوینت و دارای33 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب ...

پاورپوینت تحلیل معماری مرکز توانبخشی اسپانیا + یک نمونه...

این فایل شامل تحلیل دو نمونه موردی مرکز توانبخشی با عنوان های  مرکز توانبخشی اسپانیا + مرکز توانبخشی Groot Klimmendaal در قالب پاورپوینت و دارای 34 اسلاید ...

تحلیل معماری مرکز توانبخشی Beit-Halochem + یک نمونه مور...

این فایل شامل تحلیل معماری تحلیل معماری مرکز توانبخشی Beit-Halochem + مرکز توانبخشی بلمونت در قالب پاورپوینت و دارای 34 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل منا...

پاورپوینت تحلیل معماری کتابخانه، معماری عمومی اثر معمار...

این فایل شامل تحلیل معماری کتابخانه، معماری عمومی اثرمعماران MAD در قالب پاورپوینت ول دارای 18 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده ا...

پاورپوینت تحلیل معماری موزه هنرهای معاصر در VCU

این فایل شامل تحلیل معماری موسسه هنرهای معاصر در VCU اثر استون هال در قالب پاورپوینت ول دارای 22 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده...

پاورپوینت تحلیل معماری موزه عکاسی Xie Zilong + یک نمونه...

این فایل شامل تحلیل دو موزه با عنوان های موزه عکاسی Xie Zilong + موزه مهاجرت FENIX در قالب پاورپوینت و دارای 30 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته ...

نمونه اجرا شده آزمون میلون - نمونه اجرا شده آزمون میلون...

تعداد صفحات: 8 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: شرح حال روانپزشکی اجرا و نمره گذاری تفسیر گام به گام 1- تعیین روایی نیمرخ 2- تفسیر مقیاس های اختلال ش...

پاورپوینت تحلیل معماری موزه تاریخ طبیعی سنت گالن + یک ن...

این فایل شامل تحلیل دو نمونه موردی موزه با عنوان های پاورپوینت موزه تاریخ طبیعی سنت گالن و پاورپوینت موزه تاریخ مارسی در قالب پاورپوینت و دارای 21 اسلاید قابل و...

پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان چک پوینت دانشکده علوم کا...

این فایل شامل تحلیل معماری تحلیل معماری ساختمان چک پوینت دانشکده علوم کامپیوتر  در قالب پاورپوینت و دارای 16 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشت...

پاورپوینت تحلیل معماری موزه یونان + یک نمونه موردی دیگر

این فایل شامل تحلیل معماری موزه یونان + موزه تاریخ طبیعی Steinhardt در قالب پاورپوینت و دارای 26 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده...

نمونه تفسیر آزمون میلون - نمونه انجام شده میلون (نمونه ...

  تعداد صفحات: 13 نوع فایل: WORD   قسمتی از متن: مشخصات معاینه وضعیت روانی پاسخنامه نیمرخ MCMI-III تفسیر آزمون میلون: گام اول: بررسی شاخص ها...

نمونه تفسیر آزمون نئو 240 سوالی - نمونه انجام شده تست ن...

تعداد صفحات: 31 (سه نمونه) نوع فایل: WORD   قسمتی از متن نمونه اول: مشخصات ازمودنی معاینه وضعیت روانی تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR آزمون NEO: 1-عبارت...

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات373
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم سیاسی

توضیحات کامل

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان

بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

 
چکیده:
در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است بحران هویت خصوصاً در میان جوانان می باشد. پیشرفت و توسعه در عرصه ارتباطات و اطلاعات بطور یقین الگوهای زندگی، ارزشها و هنجارهای مردم جوامع را دچار دگرگونی می کند و چنانچه این تغییرات منجر به از بین رفتن هویت جوامع شود کیستی و چیستی آنها را زیر سؤال می برد و اعضای جامعه دچار سردرگمی و به معنایی بی هویتی می شوند.
 
در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل فرضیه اصلی تحقیق این است که «هر چقدر احساس عدالت در میان جوانان بیشتر باشد هویت ملی آنان قوی تر است»متغیر مستقل، احساس عدالت است با ابعاد سیاسی، اقتصادی، منزلتی و فرهنگی و متغیر وابسته هویت ملی است. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در قالب 40 سؤال در میان جوانان 29-18 تهرانی با حجم نمونه 371 نفر و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از محدوده شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران از هر منطقه تعدادی بلوک تعدادی خانوار و نهایتا از خانوار ها با افراد 29-18 ساله مصاحبه انجام گرفته است.
 
در این تحلیل ابتدا رابطه هویت ملی با متغیرهای مستقل احساس عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منزلتی سنجیده شد و رابطه مذکور حاکی از آنست که بین متغیرهای مستقل (ابعاد عدالت) با بعد فرهنگی، زبانی و تاریخی هویت ارتباط معناداری وجود نداشته است اما رابطه میان ابعاد عدالت با بعد اجتماعی و جغرافیایی هویت که به معنای احساس عاطفه نسبت به اعضای اجتماع ملی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به آب و خاک و مرزهای جغرافیایی در برابر خطرات احتمالی می باشد مثبت و معنی دار می باشد.رابطه ابعاد احساس عدالت با هویت سیاسی (تعهد و تعلق افراد نسبت به نظام سیاسی و دولت) مثبت و معنی دار است. در مورد ارتباط ابعاد احساس عدالت با هویت مذهبی نتایج گویای آن است که احساس عدالت سیاسی و احساس منزلتی با هویت مذهبی دارای ارتباط معنی دار مثبتی است و این در حالی است که بین احساس عدالت اقتصادی و احساس عدالت فرهنگی با هویت مذهبی ارتباط معنی داری مشاهده نشده است.
 
 
کلمات کلیدی:

عدالت

جوانان

هویت ملی

عدالت منزلتی

عدالت سیاسی

عدالت توزیعی

 
 
 
 
1  بیان مسأله 
هویت ملی را می‌توان مهم‌ترین و فراگیرترین و بالاترین سطح هویت دانست. هویت به معنای «چه کسی بودن» از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن یا معرفی‌شدن به کسی یا جایی نشأت می‌گیرد. این احساس نیاز به تعلق، نیازی ذاتی و اساسی است که در هر فردی وجود دارد. از یک منظر می‌توان گفت مقوله‌ای به نام هویت سابقه‌ای به بلندای تاریخ بشریت دارد. هویت ملی روند پاسخ‌گویی آگاهانه یک ملت به پرسشهایی پیرامون خود، گذشته، کیفیت خاستگاه، حوزه تمدنی، جایگاه سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و ارزشهای مهم تاریخی خود است. در تعریف هویت ملی آنرا احساس تعلق و تعهد نسبت به اجتماع ملی و کل جامعه ای که فرد در آن عضویت دارد دانسته‌اند. در این تعریف، باورها، ارزشها و هنجارها، تاریخ، دین، آداب و رسوم، ادبیات، اسطوره‌ها و ... جای دارد. در دهه‌های اخیر بحث درخصوص هویت ملی اهمیت وافری پیدا کرده است.
 
 یکی از مسایلی که اکنون محور بحث بسیاری از دانشمندان، محققان و سیاست‌گذاران است بحران هویت خصوصاًُ در بین جوانان می‌باشد. در عصر کنونی با پیشرفت چشمگیر در عرصه ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بسیار وسیع وگسترده الگوهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افراد با هجوم انبوهی از اطلاعات، ارزش‌ها و الگوها روبه رو هستند و مسلماً هویت به عنوان مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، ارزشها و تعلقات، در این مسیر دچار تحولات مهمی خواهد شد. زمانی که افراد از هویت‌های قبلی خود جدا شده و به هویت‌های جدید نیز نمی‌توانند بپیوندند دچار بلاتکلیفی و سردرگمی می‌شوند. در این وضعیت، افراد با پرسش‌هایی از قبیل ما که بوده و هستیم و چه باید باشیم روبرو خواهند شد. این حالت بلاتکلیفی و سردرگمی زمینه لازم برای آسیب‌‌پذیری جامعه و مردم در برابر عوامل خارجی و نفوذ فرهنگهای مختلف را مساعد می‌سازد.
 
بر اساس برخی مطالعاتی که انجام شده است تغییراتی که نهایتاً ممکن است به بحران منجر شود در جامعه ما وجود دارد و نشانه های زیادی از آن دیده می شود. فاصله فرهنگی میان نسلهای مختلف، کاملاٌ مشهود است و مؤلفه های اساسی مطرح در میان نسل اول با مؤلفه های اساسی نسل بعد تفاوت بنیادی پیدا کرده است. بسیاری از اعتقادات، باورها و سنتهای نسل اول به عنوان اموری مورد تردید برای نسل کنونی در آمده است و جوانان امروز نسبت به آن بی اعتنا شده اند.برکسی پوشیده نیست که کشور ما از لحاظ فرهنگ و تمدن از غنای فراوانی برخوردار است. «آنتونی اسمیت» تعبیر جالبی را درخصوص هویت ملی به کار می‌برد و آنرا «بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزش‌ها، نهادها، خاطرات، اسطوره‌ها و سنت‌هایی که میراث متمایز ملت‌ها را تشکیل می‌دهند و تشخیص هویت افراد با‌ آن الگو و میراث و یا عنصر فرهنگی امکانپذیر است» (30:1383) می‌داند. براین اساس هر ملتی می‌بایست توانایی تغذیه اعضای خود از این میراث را داشته باشد و به بازتولید، بازآفرینی و تداوم آن همت گمارد. اگر ملتی متکی بر پشتوانه عظیم و زندگی و میراث‌های ملی خود نباشد، نمی‌تواند هویت و وجود خویش را به اثبات برساند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات طرح
1-1 بیان مساله.......................................................2
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش............................5
1-3 اهداف پژوهش..............................................6
1-4 سؤالات پژوهش(سؤال اصلی و فرعی).........7
1-5 فرضیه اصلی.................................................8
1-6 تعریف مفاهیم...............................................9
1-7 متغیرهای مستقل و وابسته............................12
1-8 روش تحقیق ...............................................12
1-8-1 شیوه جمع‌آوری اطلاعات.......................12
1-9 پیشینه تحقیق...............................................13
1-9-1 تحقیقات داخلی......................................13
1-9-2 تحقیقات خارجی....................................21
1-10 جایگاه تحقیق حاضر نسبت به تحقیقات دیگر.....25
 
فصل دوم: چارچوب نظری
2-1 پیشینه موضوع هویت.................................28
2-1-1 پیشینة مفهومی.......................................28

2-1-2 انواع هویت...........................................29

2-1-2-1 هویت فردی.....................................29
2-1-2-2 هویت جمعی....................................30

2-2 هویت ملی..................................................32

2-2-1 دولت.....................................................34

2-2-1-1 ویژگی دولت‌های مدرن....................36

2-2-1-2 حکومـت..........................................36
2-2-2 ملـت.......................................................37
2-3 ابعاد هویت ملی............................................43
2-3-1 بعد اجتماعی............................................43
2-3-2 بعد تاریخی..............................................44
2-3-3 بعد جغرافیایی..........................................45
2-3-4 بعد سیاسی...............................................45
2-3-5 بعد دینی...................................................45
2-3-6 بعد فرهنگی.............................................46
2-3-7 بعد زبانی.................................................46

2-4 پیشینه نظری هویت......................................46

2-4-1 سطح کلان...............................................48
2-4-2 سطح خرد................................................54
2-4-3 دیدگاه تلفیق‌گرایان (جامعه‌شناسان معاصر)........68
2-5 مفهوم سازی هویت ملی (هویت جامعه ای)........81
2-6 پیشینه موضوع عدالت..................................85
2-6-1 چارچوب مفهومی...................................85

2-6-2 دسته‌بندی‌های مختلف عدالت................92

2-6-3 پیشیته نظری مفهوم عدالت.....................96
2-6-3-1 از دوره اندیشه اسطوره‌ای تا رنسانس.97
2-6-3-2 عدالت در اندیشه های قرون میانه......100
2-6-3-3 عدالت در اندیشه متفکران دوران بعد از رنسانس...101

2-7 مفهوم‌سازی عدالت......................................127

2-8 فرضیه های تحقیق.......................................143
 
فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق
3-1 واحد تحلیل و سطح تحلیل.........................147
3-2 روش سنجش و ابزار گردآوری اطلاعات....147
3-3 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ....148
3-4 جامعه آماری................................................153
3-5 حجم نمونه..................................................153
3-6 شیوة نمونه گیری.........................................154
3-7 روایی و اعتبار پرسشنامه..............................155
3-8  نحوة تکمیل پرسشنامه................................157
3-9 روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها................157
3-10 محدودیت‌های تحقیق................................157
 

فصل چهارم: تبیین جایگاه هویت در میان جوانان 

4-1 بخش اول: یافته های توصیفی.......................160
4-1-1 سیمای پاسخگویان...................................160

4-1-2 تبیین جایگاه هویت در میان جوانان.........173

4-1-2-1 بعد اجتماعی هویت (متغیر وابسته).....173
4-1-2-1-1 شاخص بعد اجتماعی هویت.175
4-1-2-2 بعد تاریخی هویت...............................176
4-1-2-2-1 شاخص بعد تاریخی هویت.............178
4-1-2-3 بعد جغرافیایی هویت...........................179
4-1-2-3-1 شاخص بعد جغرافیایی هویت.........180
4-1-2-4 بعد سیاسی هویت................................181
4-1-2-4-1 شاخص بعد سیاسی هویت.............183
4-1-2-5 بعد دینی هویت...................................184
4-1-2-5-1 شاخص بعد دینی هویت.................185

4-1-2-6 بعد فرهنگی هویت..............................186

4-1-2-6-1 شاخص بعد فرهنگی هویت...........187
4-1-2-7 بعد زبانی هویت.................................188
4-1-2-7-1 شاخص بعد زبانی هویت...............189 
4-1-2-8 شاخص کلی هویت...........................190

4-1-2-9 مقایسه ابعاد شاخص هویت...............191

4-1-3 تبیین جایگاه عدالت در میان جوانان.......192
4-1-3-1 احساس عدالت سیاسی (متغیر مستقل)...192

4-1-3-1-1 شاخص احساس عدالت سیاسی....195

4-1-3-2 احساس عدالت اقتصادی....................196
4-1-3-2-1 شاخص احساس عدالت اقتصادی.198
4-1-3-3 احساس عدالت فرهنگی...................199
4-1-3-3-1 شاخص احساس عدالت فرهنگی..200
4-1-3-4 احساس عدالت منزلتی.......................201
4-1-3-4-1 شاخص احساس عدالت منزلتی....203
4-1-3-5 شاخص کلی احساس عدالت.............204
4-1-3-6 مقایسه شاخص‌های فرعی احساس عدالت توزیعی (متغیر مستقل)......205
4-1-3-7 مشروعیت دولت (متغیر مستقل و واسطه)..........206
4-1-3-8 شاخص مشروعیت دولت.................208

4-2 بخش دوم: سنجش (نسبت سنجی) رابطه عدالت و هویت ملی در میان جوانان.......................................209 

4-2-1 رابطه بین بعد اجتماعی هویت ملی و ابعاد احساس عدالت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منزلتی).................209
4-2-2 رابطه بین هویت تاریخی وابعاد احساس عدالت..................................................................................210 
4-2-3 رابطه بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت............................................................................210
4-2-4 رابطه بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................211
4-2-5 رابطه بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................212
4-2-6 رابطه بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت...............................................................................212
4-2-7 رابطه بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت...................................................................................213
4-2-8 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت سیاسی.................................................................................213
4-2-9 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت اقتصادی...............................................................................214
4-2-10 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت منزلتی................................................................................214
4-2-11 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت فرهنگی.............................................................................214
4-2-12 رابطه بین هویت ملی و  احساس عدالت..........................................................................................214
4-2-13 رابطه مشروعیت نظام سیاسی با ابعاد هویت ملی..............................................................................215
4-2-14 رابطه بین هویت ملی و  مشروعیت نظام سیاسی..............................................................................215
4-2-15 رابطه بین احساس عدالت و مشروعیت نظام سیاسی........................................................................216
4-2-16 رابطه بین هویت ملی و تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی...................................................216
4-2-17 رابطه بین هویت ملی و سفرخارجی فرد و گروه مرجع....................................................................217
4-2-18 رابطه بین هویت ملی و تعلق قومی فرد............................................................................................218
4-2-19 هویت ملی و تحصیلات.....................219
4-2-20 هویت ملی و شغل..............................220
4-2-21 هویت ملی و پایگاه اقتصادی ـ‌ اجتماعی...........................................................................................221
4-2-22 هویت ملی و جنسیت پاسخگویان.......222
4-3 بخش سوم: رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام..............................................................................222
4-4 بخش چهارم: تحلیل مسیر...........................226
4-4-1 کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی........229 
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 نتایج توصیفی........................................................................................233
5-1-1 ویژگیهای زمینه ای پاسخگویان....................................................233
5-1-2 توصیف متغییرهای مستقل و وابسته............................................234
5-2 نتایج تحلیلی..........................................................................................239
5-2-1 فرضیه اصلی تحقیق.......................................................................240
5-2-2 نتیجه مهم تحقیق........................................................................244
5-3 پیشنهادات.........................................................................................247
5-3-1 پیشنهاد به محققین......................................................................247 
5-3-2 پیشنهاد به مسئولین.....................................................................247
فهرست منابع.............................................................................................250
چکیده انگلیسی.........................................................................................257
 
 
فهرست جدول‌ها
جدول 3-1: تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.............................................................................150
جدول 3-2: عناوین متغیرها و سطوح سنجش و ابزار سنجش آنها...............................................................154
جدول 3-3: نتایج تحلیل روایی متغیرهای اصلی تحقیق................................................................................156
جدول 4-1: میانگین سن پاسخگویان..............160
جدول 4-2: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب جنسیت...........................................................................161
جدول 4-3: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب محل تولد.........................................................................161
جدول 4-4: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب قومیت والدین و تعلق قومی فرزندان...............................162
جدول 4-5: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان تحصیلات والدین و پاسخگویان............................164
جدول4-6: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب مذهب...............................................................................165
جدول4-7: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب وضعیت فعالیت.................................................................165
جدول 4-8: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب شغل پدر و شغل پاسخگویان (در صورت اشتغال).........166
جدول 4-9: میانگین درآمد پدر پاسخگویان(به تومان)..................................................................................167
جدول 4-10: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی پاسخگویان...........................167
جدول 4-11: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب منطقه محل سکونت.....................................................168
جدول 4-12: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه یا عدم مطالعه روزنامه.......................................168
جدول 4-13: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه روزنامه‌ها و مجلات خارجی...........................169
جدول 4-14: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از برنامه‌های ماهواره.......................................170
جدول 4-15: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از اینترنت........................................................170
جدول 4-16: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب سایت‌های مورد استفاده...............................................171
جدول 4-17: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از رسانه های ارتباطی خارجی........................171
جدول 4-18: تعداد رسانه‌های مورد استفاده پاسخگویان..............................................................................172
جدول 4-19: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مسافرت به کشورهای خارجی....................................172
جدول 4-20: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب گویه‌های بعد اجتماعی هویت.....................................173
جدول 4-21: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب اولویت انتخاب فرد خارجی و ایرانی..........................174
جدول 4-22: میانگین، میانه و انحراف معیار شاخص هویت اجتماعی.........................................................175
جدول 4-23: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد تاریخی هویت.......................................176
جدول 4-24: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد جغرافیایی هویت..................................179
جدول 4-25: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد سیاسی هویت.......................................181
جدول 4-26: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد دینی هویت..........................................184
جدول 4-27: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد فرهنگی هویت.....................................186
جدول 4-28: توزیع نسبی جمعیتی نمونه برحسب گویه‌های بعد زبانی هویت..........................................188
جدول 4-29: توزیع شاخص کلی هویت.....190
جدول 4-30: مقایسه ابعاد مختلف شاخص هویت (100ـ0 = )......................................................191
جدول 4-31: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت سیاسی..............................192
جدول 4-32: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت اقتصادی...........................196
جدول 4-33: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت فرهنگی............................199
جدول 4-34: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت منزلتی..............................201
جدول 4-35: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان اعتبار افراد بر اساس شایستگی........................203
جدول 4-36: میانگین شاخص‌های فرعی احساس عدالت.......................................................................205
جدول 4-37: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های مشروعیت دولت.......................................206
جدول 4-38: ضرایب همبستگی بین هویت اجتماعی و انواع احساس عدالت........................................209
جدول 4-39: ضرایب همبستگی بین هویت تاریخی و ابعاد احساس عدالت..........................................210
جدول 4-40: ضرایب همبستگی بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت......................................210
جدول 4-41: ضرایب همبستگی بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت...........................................211
جدول 4-42: ضرایب همبستگی بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت...........................................212
جدول 4-43: ضرایب همبستگی بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت.........................................212
جدول 4-44: ضرایب همبستگی بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت.............................................213
جدول 4-45: ضرایب همبستگی بین مشروعیت و ابعاد هویت...............................................................215
جدول 4-46: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی......216
جدول 4-47: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب سفر خارجی فرد.............................................217 
جدول 4-48: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب مسافرت گروه مرجع به خارج از کشور........217
جدول 4-49: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب سکونت گروه مرجع در خارج از کشور........217
جدول 4-50: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب احساس تعلق قومی فرد.................................218
جدول 4-51: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب میزان تحصیلات پاسخگویان..........................219
جدول 4-52: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پاسخگو................................................220
جدول 4-53: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی بر حسب شغل پدر.......................................................220
جدول 4-54: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی.............................221 
جدول 4-55: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب جنسیت پاسخگویان.......................................222
جدول 4-56: نتایج رگرسیون چند متغییره223
جدول4-57: نمایش میزان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مدل بر هویت ملی..............................227
جدول 4-58: رابطه میان متغیر مستقل اصلی و وابسته تحقیق با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی...229
جدول 4-59: رابطه میان هویت ملی و ابعاد احساس عدالت با کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی....229 
 
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت اجتماعی.......176
نمودار 4-2: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد تاریخی هویت..178
نمودار4-3: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد جغرافیایی هویت.........181
نمودار4-4: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد سیاسی هویت....183
نمودار 4-5: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص هویت دینی..............185
نمودار 4-6: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد فرهنگی هویت.188
نمودار 4-7: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص بعد زبانی هویت......190
نمودار 4-8: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی هویت...............191
نمودار 4-9: هیستوگرام توزیع فروانی شاخص احساس عدالت سیاسی......195
نمودار 4-10: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت اقتصادی...199
نمودار 4-11: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت فرهنگی....201
نمودار4-12: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص احساس عدالت منزلتی......204
نمودار 4-13: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص کلی احساس عدالت.........205
نمودار 4-14: هیستوگرام توزیع فراوانی شاخص مشروعیت دولت208
 
 
فهرست شکلها
شکل 2-1: عناصر ملت از نظر دیوید میلر...................................................42
شکل 2-2: انواع جامعه و وفاق اجتماعی از نظر دورکیم..........................51
شکل 2-3: انواع کنش در نظریه‌ هابرماس...................................................74
شکل 2-4: نظام جامعه....................................................................................84
شکل 2-5: ابعاد هویت ملی (جامعه ای). ................................................. 85
شکل 2-6: دسته‌بندی جوامع بر اساس شاخص‌های عدالت از نظر دیوید جیل....121
شکل 2-7: دسته‌بندی انواع عدالت..............................................................130
شکل 2-8: انواع بحران و محورهای استعمار جهان حیاتی در نظریه هابرماس.......140
شکل 2-9: ابعاد مشروعیت سیاسی.............................................................142
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن

مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن

هدف از این پایان نامه مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی حوضه رسوبی کپه داغ بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات284
حجم17 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی نفت و شیمی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی اکتشاف نفت

مطالعه ژئوشیمیایی و بررسی تطبیقی مخازن گازی بر اساس داده های راک اول ،بیومارکرها و ایزوتوپ کربن

(مطالعه موردی:حوضه رسوبی کپه داغ)
 
 
 
 
چکیده:
بررسیهای ژئوشیمیایی(راک اول- بیومارکر- ایزوتوپ کربن) برروی سنگ منشا احتمالی کپه داغ شرقی نشان می‌دهد که سازند های کشف رود و چمن بید، با توجه به نوع و بلوغ ماده آلی می‌توانند از سنگهای مادر منطقه محسوب شوند. سازند کشف رود با کروژنی از نوع دلتایی- دریایی در مرحله تولید گاز خشک قرار دارد، در حالیکه سازند چمن بید با کروژنی با منشا دریایی-کربناته در انتهای نفت زایی و در ابتدای تولید گاز تر می‌باشد. آنالیز های بیو مارکر و ایزوتوپ نشان می‌دهد که تغذیه مخزن مزدوران توسط سازند کشف رود بوده و منشا هیدروکربنها در مخزن شوریجه در نتیجه زایش مواد آلی از سازند چمن بید می‌باشد.
 
مطالعات ایزوتوپی و بیومارکری نشان می‌دهد که بخش مهم سولفید هیدروژن در مخزن مزدوران بر اثر احیای ترموشیمیایی سولفات (واکنش بین متان وانیدریت موجود در سازند کربناته مزدوران) بوجود آمده است. این سولفید هیدروژن با عث ترش شدگی در مخزن مزدوران شده است. مخزن شوریجه دارای لیتولوژی ماسه سنگی به همراه ترکیبات آهن دار فراوان و دارای درصد کمتری انیدریت در میان لایه های خود نسبت به سازند مزدوران است.پس سولفید هیدروژن کمتری تولید شده و آن نیز با آهن موجود در مخزن واکنش داده و بصورت پیریت رسوب کرده است. یعنی سنگ مخزن مانند یک فیلتر سبب حذف سولفید هیدروژن از مخزن گردیده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

مخازن گازی

روشهای ژئوشیمیایی

حوضه رسوبی کپه داغ

 
 
 
مقدمه:
  در حال حاضر  و دهه های آینده ،گاز طبیعی یکی از عمده ترین منابع تامین کننده انرژی و مواد اولیه صنایع پتروشیمی در جهان است. روند رو به رشد مصرف نفت ومحدودیت  منابع و استخراج آن باعث گردیده است.نگرشی ویژه به منابع هیدروکربنی گازی معطوف شود.این در حالی است که ایران با داشتن بیش از 18 درصد منابع گاز شناخته شده دنیا ،پتانسیل بالقوه ای هم از لحاظ اکتشاف مخازن گازی داراست افزون بر این وجود میادین عظیم مشترک بین ایران و کشورهای همسایه از جمله حوضه خلیج فارس و همسایگان غربی و شمال شرقی، اهمیت توجه به مسائل بهره برداری از این منابع را روشن می‌سازد. حوضه رسوبی کپه داغ در شمال شرق ایران، بخش وسیعی از ترکمنستان وشمال افغانستان واقع است. در هر سه کشور میدانهای گازی عظیمی کشف شده است. محققین و دانشمندان علوم زمین از جمله ژئوفیزیستها و ژئوشیمیستها تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌گیرند تا از میزان ریسک عملیات اکتشافی بکاهند ودرمناطقی اقدام به حفاری کنند که احتمال دستیابی به نفت وگاز، نسبتا زیاد باشد.
 
ژئوشیمیستهای آلی  با تکیه بر اطلاعات ناحیه ای ،محلهای مناسب برای حفاریهای آتی را مشخص می کنند ونظر می دهند که در یک چاه اکتشافی باید در انتظار نفت ، گاز و یا هر دو بود. ژئوشیمی آلی می‌تواند عوامل مخرب در مخزن مثل تخریب میکروبی ،آبشویی، کرکینگ ،اکسیداسیون و غیره را مشخص کند و در مورد کاهش روند تخریب و حفظ مواد آلی نظر دهد.
در این پایان نامه حوضه رسوب کپه داغ و مخزن گازی آن را از نظر نوع و کیفیت سنگ منشا، شرایط رسوبی، نوع کروژن ،میزان بلوغ وتوان تولید هیدروکربن و نوع هیدروکربن تولیدی را با استفاده از روشهای مختلف ژئوشیمی مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت به بررسی علل افزایش غلظت سولفید هیدروژن در مخزن مزدوران نسبت به شوریجه می‌پردازیم.
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: مقدمه 1
 

فصل دوم: زمین شناسی منطقه کپه داغ 2

2-1-مقدمه 2
2-2-محل و موقعیت 2
2-3- ریخت شناسی منطقه 3
2-4- چینه شناسی منطقه 4
2-4-1- پرکامبرین 4
2-4-1-1- شیستهای گرگان 4
2-4-2- کامبرین- اردویسین 5
2-4-2-1- سازندلالون 5
2-4-2-2- سازند میلا 5
2-4-2-3- سازند قلی 5
2-4-3- سیلورین 5
2-4-3-1- سازند نیور 5
2-4-4- دونین 5
2-4-4-1- سازند پادها 5
2-4-4-2- سازند خوش ییلاق 6
2-4-5- کربنیفر 6
2-4-5-1- سازند مبارک 6
2-4-6- پرمین 6
2-4-6-1- سازند دورود 6
2-4-6-2 سازند روته 6
2-4-6-3- سازند نسن 6
2-4-7- تریاس 6
2-4-7-1- سازند الیکا 6
2-4-7-2- سازند قره قیطان 7
2-4-7-3- گروه آق دربند 7
2-4-7-3-1- سازند سفید کوه 7
2-4-7-3-2- سازند نظر کرده 7
2-4-7-3-3- سازند سینا 7
2-4-7-3-4- سازند شیلی میانکوهی 7
2-4-8- ژوارسیک 8
2-4-8-1- سازند شمشک 8
2-4-8-2- سازند کشف رود 9
2-4-8-3- سازند بادامو 12
2-4-8-4- سازند باش کلاته 12
2-4-8-5- سازند خانه زو 12
2-4-8-6- سازند چمن بید 12
2-4-8-7- سازند مزدوران 14
2-4-8-7-1- محل برش الگو 14
2-4-8-7-2- گسترش منطقه ای 17
2-4-9- کرتاسه 17
2-4-9-1- سازند شوریجه 17
2-4-9-1-1 محل برش الگو 17
2-4-9-1-2- گسترش منطقه ای 22
2-4-9-2 سازند زرد 23
2-4-9-3- سازند تیرگان 23
2-4-9-4- سازند سرچشمه 23
2-4-9-5- سازند سنگانه 23
2-4-9-6- سازند آیتامیر 24
2-4-9-7 سازند آب دراز 24
2-4-9-8- سازند آب تلخ 24
2-4-9-9- سازند نیزار 24
2-4-9-10- سازند کلات 25
2-4-10- ترشیر 25
2-4-10-1- سازند پسته لیق 25
2-4-10-2- سازند چهل کمان 26
2-4-10-3 سازند خانگیران 26
2-4-11- نهشته های نئوژن 26
2-4-12- پلیوسن 26
2-4-12-1- کنگلومرای پلیوسن 26
2-4-12-2- سازند آقچه گیل 26
2-5- زمین شناسی ساختمانی منطقه 27
2-6-پتانسیل هیدروکربنی منطقه 28
2-6-1- معرفی مخازن گازی کپه داغ 28
2-6-1-1- میدان گازی خانگیران 28
2-6-1-2- لایه بندی مخزن مزدوران 29
2-6-1-3- فشار و دمای اولیه مخزن 30
2-6-2-میدان گازی گنبدلی 30
2-6-2-1- لایه بندی مخزن شوریجه 30
2-6-2-2- فشار و دمای اولیه مخزن 30
 
فصل سوم: روشهای مطالعه 31
3-1- مقدمه 31
3-2- دستگاه راک اول 31
3-2-1- ویژگی های پارامترهای راک – اول 33
3-2-2- کل کربن آلی(TOC) 34
3-2-3- اندیس اکسیژن (OI) 35
3-2-4- اندیس تولید (PI) 35
3-2-5-اندیس هیدروکربن زایی((GI 35
3-2-6-اندیس مهاجرت(MI) 35
3-2-7-اندیس نوع هیدروکربن (Hydrocarbon Ttype Index) 35
3-2-8- اندیس هیدروژن (HI) 35
3-2-9-نمودار نسبتهای HI/Tmax HI/OI وS1/TOC  و S2/TOC 36
3-2-10-تفسیر داده های راک اول 38
3-3- گاز کروماتو گرافی / طیف سنج جرمی 38
3-3-1-گاز کروماتوگرافی درGCMS   39
3-3-1-1-آنالیز گرافهای گاز کروماتوگرافی 41
3-3-2-طیف سنج جرمی در GCMS 42
3-4-بایومارکرها ( نشانه های زیستی) 44
3-4-1- مقدمه 44
3-4-1-1- بیومارکرها یا نشانه های زیستی 45
3-4-1-2- انواع بیومارکرها 47
3-4-2-پارامتر های بیومارکری برای تطابق، منشا و محیط رسوبی 49
3-4-2-1ترپانها (Terpanes) 54
3-4-2-2-اندیس هموهوپان 57
3-4-2-3-نسبت پریستان به فیتان 59
3-4-2-4-نسبت (Isopenoid/n-Paraffin) 60
3-4-2-5-ایزوپرونوئید های غیر حلقوی>C20 61
3-4-2-6-باتریوکوکان 61
3-4-2-7-اندیس اولیانان(Oleanane) 61
3-4-2-8-بیس نورهوپانها و تریس نور هوپانها 62
3-4-2-9-اندیس گاماسران 62
3-4-2-10- نسبت(C30/C29Ts) 63
3-4-2-11- -β کاروتن  و کاروتنویید 63
3-4-2-12- Bicyclic Sequiterpanes 63
3-4-2-13-کادینانها 63
3-4-2-14- دی ترپانهای دو و سه حلقه ای 64
3-4-2-15- فیچتلیت(Fichtelite) 65
3-4-2-16- دی ترپانهای چهار حلقه ای(Tetracyclic Diterpane) 65
3-4-2-17-ترپان سه حلقه ای 65
3-4-2-18-ترپانهای چهار حلقه ای 66
3-4-2-19-هگزا هیدرو بنزو هوپانها 66
3-4-2-20-لوپانها(Lupanes) 66
3-4-2-21-متیل هوپان(Methyl Hopanes) 66
3-4-3- استیرانها(Steranes) 67
3-4-3-1-نسبت Rgular Steranes/17α(H)-Hopanes 67
3-4-3-2- C26استیران 68
3-4-3-3- استیرانهای (C27-C28-C29) 68
3-4-3-4- اندیس C30-استیران 70
3-4-3-5- دیااستیرانهای(C27-C28-C29) 72
3-4-3-6-نسبت  Diasteranes/Regular Steranes 72
3-4-3-7-   3-آلکیل استیران 73
3-4-3-8-   4-متیل استیران 73
3-4-4- استیروئید های آروماتیکی و هوپانوئید ها 74
3-4-4-1- C27-C28-C29- منو آروماتیک استیروئیدها 74
3-4-4-2-(Dia/Dia+Regular)C-Ring Monoaromatic Steroids   76
3-4-4-3- C¬26-C27-C28تری آروماتیک استیروئید 76
3-4-4-4- بنزوهوپانها (Benzohopanes) 76
3-4-4-5-پریلن( (Perylene 76
3-4-4-6-  m/z 239(Fingerprint)  و(Fingerprint) m/z 276 77
3-4-4-7- Degraded Aromatic Deterpane 77
3-4-4-8-خصوصیات ژئوشیمی نفتها برای تطابق با سنگ منشا 77
3-4-5-بلوغ(Maturation) 79
3-4-5-1- بیومارکرها بعنوان پارامتری برای بلوغ 79
3-4-5-2-ترپانها 81
3-4-5-2-1-ایزومریزاسیون هموهوپان 22S/(22S+22R) 81
3-4-5-2-2-نسبت   Βα-Moretane/αβ-Hopanes and ββ-Hopane 82
3-4-5-2-3- نسبت  Tricyclic/17α(H)-Hopane 83
3-4-5-2-4- نسبت  Ts/(Ts+Tm) 83
3-4-5-2-5- نسبت  C29Ts/(C2917α(H)-Hopane+C29Ts) 84
3-4-5-2-6- نسبت  Ts/C3017α(H)Hopane 84
3-4-5-2-7- اندیس Oleanane یا 18α/(18α+18β)-Oleanane 84
3-4-5-2-8- نسبت  (BNH+TNH)/Hopanes 85
3-4-5-3- استیرانها (Steranes) 86
3-4-5-3-1- نسبت 20S/(20S+20R) 86
3-4-5-3-2-نسبت Ββ/(ββ+αα) 86
3-4-5-3-3- اندیس بلوغ بیومارکرها  (BMAI) 87
3-4-5-3-4- نسبت  Diasterane/Regular Sterane 89
3-4-5-3-5- نسبت  20S/(20S+20R) 13β(H),17α(H)-dia steranes89
3-4-5-4-استیروئید های آروماتیکی  Aromatic steroids 89
3-4-5-4-1- نسبت TA/(MA+TA)   89
3-4-5-4-2- نسبتMA(I)/MA(I+II)   90
3-4-5-4-3- نسبتTA(I)/TA(I+II) 91
3-4-5-4-4- نسبتC26-Triaromatic 20S/(20S+20R) 91
3-4-5-4-5- منوآروماتیک هوپانوئید (Monoaromatic Hopanoids ) 92
3-4-5-4-6- پارامتر MAH 92
3-4-6- تخریب میکروبی (Biodegradation) 93
3-4-6-1- پارامتر های بیومارکری تخریب میکروبی 93
3-4-6-1-1- ایزوپرنوئیدها(Isopernoids) 95
3-4-6-1-2- استیران و دیااستیران(Steranes and Diasteranes) 95
3-4-6-1-3- هوپانها(Hopanes) 95
3-4-6-1-4-    25-نورهوپانها (25-Norhopanes) 96
3-4-6-1-5-C28-C34 30-nor-17α(H)-Hopane 96
3-4-6-1-6- ترپانهای سه حلقه ای 97
3-4-6-1-7- دیگر ترپانها 97
3-4-6-2- اثرات تخریب میکروبی در تعیین بلوغ و تطابق 97
3-4-7-تعیین سن بوسیله بایومارکرها 97
3-5- ایزوتوپهای پایدار 99
3-5-1- مقدمه 99
3-5-2- ایزوتوپهای پایدار 99
3-5-2-1- اکسیژن 100
3-5-2-2- کربن 102
3-5-2-2-1- ارتباط بین سن زمین شناسی و 
نسبت ایزوتوپ کربن نفت و کروژن 106
3-5-2-2-2-کاربرد ایزوتوپ کربن در تعیین
نوع محیط رسوبی، نوع کروژن، نوع نفت و مسیر مهاجرت 108
3-5-2-2-2-1- نمودار سوفر(Sofer) 108
3-5-3- گوگرد 109
3-5-4– کاربرد ایزوتوپهای پایدار در مخازن گاز و کاندنسیت 111
 
فصل چهارم: نحوه نمونه برداری 114
4-1-مقدمه 114
4-2-نمونه گیری از میادین گازی 114
4-2-1- روش نمونه گیری گاز و سیالات مخزن 115
4-2-2- آنالیز نمونه های مخازن خانگیران وگنبدلی 117
4-3-داده های شرکت نفت 117
4-3-1-مقاطع و نمونه ها 119
 
فصل پنجم: بحث و تفسیر 120
تعبیر و تفسیر داده های راک اول وبیو مارکر مقاطع سطحی و چاهها
تعبیر و تفسیر داده های بیو مارکر و ایزوتوپ مخازن
5-1- مقدمه 120
5-2- تعبیر و تفسیر داده های راک اول 120
5-2-1-چاه امیرآباد-1 120
5-2-2-چاه خانگیران-30 125
5-2-2-1-سازند چمن بید 127
5-2-2-2-سازند کشف رود 129
5-3-تعبیر و تفسیر داده های راک اول مقاطع سطحی 132
 5-3-1مقطع بغبغو 132
5-3-2-مقطع خور 137
5-3-3-مقطع فریزی 141
5-3-3-1-سازند شمشک 143
5-3-3-2-سازند باش کلاته 145
5-3-4-مقطع خانه زو 147
5-3-4-1-سازند چمن بید 150
5-3-4-2-سازند شمشک 152
5-3-5-مقطع اردک-آب قد 155
5-3-6-مقطع شورک 159
5-3-7-نتیجه گیری کلی آنالیز داده های راک-اول 163
5-4-تعبیر و تفسیر داده های گاز کروماتو گرافی 164
5-4-1-مقطع بغبغو سازند کشف رود(G-19) 166
5-4-2-مقطع خور سازند چمن بید(G-11) 167
5-4-3-مقطع اردک آب-قد سازند چمن بید(ABG-15) 167
5-4-4-مقطع شورک- سازند کشف رود(G-10) 168
5-4-5-مقطع بغبغو سازند کشف رود(G-45) 169
5-4-6-نتیجه گیری نهایی آنالیز داده های GC 169
5-5-تعبیر و تفسیر داده های بیومارکر مقاطع سطحی 169
5-5-1-سازند چمن بید 173
5-5-2- سازند کشف رود 174
5-5-3- نتیجه گیری نهایی آنالیز بیومارکرهای مقاطع سطحی 182
5-5-4- تعبیر وتفسیر داده های بیو مارکری
و ایزوتوپی میعانات سنگ مخزن مخازن مزدوران و شوریجه 182
5-5-4-1- تشخیص محیط رسوبی سنگ منشاء 182
5-5-4-1-1- نسبت C29/C27 استیران  در مقابل نسبت Pr/Ph 183
5-5-4-2- تعیین محدوده سنی سنگ منشاء 184
5-5-4-2-1- نسبت C28/C29 استیران 184
5-5-4-2-2-ایزوتوپ کربن 185
5-5-5- تشخیص لیتولوژی سنگ منشاء 186
5-5-5-1- نسبت DBT/ PHEN در مقابل Pr/Ph 186
5-5-5-2-اندیس نورهوپان 187
5-5-5-3- نسبت C22/C21 تری سیکلیک ترپان
در مقابل نسبت C24/C23 تری سیکلیک ترپان 188
5-5-5-4- نسبتهای   C24تترا سیکلیک ترپان 189
5-5-5-5- ایزوتوپ کربن در مقابل نسبت پریستان به فیتان 190
5-5-5-6- مقایسه نسبتهای بیومارکری 190
5-5-5-7-  نتیجه گیری لیتولوژی سنگ منشاء 191
5-5-6-تشیخص بلوغ سنگ منشاء 191
5-5-6-1-نمودار C24Tet/C23Tri در مقابل C23Tri/C30Hopane 191
5-5-6-2- نمودار نسبت C30DiaHopan/C30Hopane 192
5-5-6-3-  نمودار نسبت Pr/nC17 به Ph/nC18 مخازن 193
5-5-6-4- نتیجه گیری بلوغ سنگ منشاء 194
5-5-7- داده های ایزوتوپی کربن دو مخزن مورد مطالعه 194
5-5-8- تشخیص سنگ منشاء های مخازن مزدوران و شوریجه 194
5-6- تشخیص منشاء تولید سولفید هیدروژن در مخازن گازی کپه داغ 196
5-6-1- بررسی ترکیب شیمیایی مخازن 196
5-6-2- فشار و دمای مخازن 198
5-6-3- پتروگرافی سازندهای مخزنی منطقه کپه داغ 198
5-6-4- بررسی آلکانهای نرمال و بیومارکری و آب سازند مخازن 200
5-6-4-1- فراوانی آلکانهای نرمال مخازن 200
5-6-4-2- بیومارکر آدامانتان 200
5-6-4-3-  مطالعه ترکیبات هیدروکربوری گوگرد دار در مخازن 202
5-6-4-4- مطالعه آب سازندی مخازن 204
5-6-4-5-  بررسی بلوغ میعانات گازی مخازن 207
5-6-4-6- مقایسه ترکیبات گازی مخازن با هیدروکربورهای سنگ منشاء 209
5-6-4-7- ایزوتوپ کربن و گوگرد آلی مخازن 209
5-7- نتیجه گیری کلی در مورد منشاء سولفید هیدروژن 212
 
فصل ششم: نتیجه گیری نهایی 213
پیشنهادات 214
پیوست 215
منابع و مآخذ 216
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده با قبولی بی چون و چرا حتی در شب امتحان

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده با قبولی بی چون و چرا حتی در شب امتحان

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج فوق العاده و کاملا تضمین شده آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که پس از تهیه قبولی بی چون و چرا را نسیب خود خواهید کرد حتی با مطالعه در شب امتحان نیز نتیجه بخش است این مجموعه که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج مطمئنادر لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و با موفقیت تمام آزمون را پشت سر خواهید گذاشت


مشخصات فایل
تعداد صفحات222
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات-پکیج فوق العاده و کاملا  تضمین شده آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور که پس از تهیه قبولی بی چون و چرا را نسیب خود خواهید کرد حتی با مطالعه در شب امتحان نیز نتیجه بخش است این مجموعه که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج مطمئنادر لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و با موفقیت تمام آزمون را پشت سر خواهید گذاشت و حقیقتا تاکنون ی سالهای متمادی حتی یکنفر هم از پکیج تضمین شده ما ناامید نگردیده و من بعد هم چنین خواهد بود انشاالله.


***توجه مهم:عناوین سال آزمون نقشی در منسوخ شدن مجموعه ندارد بدیهیست که هرساله مطابق منابع جدید مجموعه آپدیت و بروز میگردد تنها به دلیل عدم تاثیر منفی در نتایج گوگل عناوین را تغییر نمیدهیم.***


تاریخ بروزرسانی آخر سال 1398
 


مشاوره و آموزش نکات حیاتی و دقیقه نودی و تضمینی یک طراح سوال آی تی برای دیدن اسمتون در لیست قبولی آزمون جاری(آزمون احراز صلاحیت مشاوران نظام صنفی رایانه ای کشور) با تهیه این مجموعه برای هر رشته در صورت عدم پذیرش در آزمون کل وجه برگشت خواهد شد.
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران نصر با پاسخ
آزمون مشاوران رشته نرم افزار سخت افزار و زیرساخت
 آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات
آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه مدیریت 
آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
نمونه سوالات آزمون مشاوران با جواب

پکیج فوف ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که تمایل داشته باشید

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند

پکیج فوق ویژه و تضمین شده نمونه سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تضمین 100درصد قبولی در هر رشته که شما بخواهید

در آزمون سال گذشته 100 درصد افرادی که از منابع ویژه ما استفاده کردند با رتبه ممتاز قبول شدند.

و مفتخر هستیم که اطمینان خاطر نهایی رو به شما بدهیم و اعلام نماییم که تا زمان روئیت نام خود در لیست فبولی آزمون نصر با همه توان همراهتان بوده و خواهیم بود و با اعتماد به نفس اعلام سربلندی میکنیم و تا کنون حتی یک نفر نیست که با در اختیار داشتن منابع ما با سربلندی تمام به موفقیت نرسیده باشد و نخواهد بود انشاالله.


نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه
مشاوران حقیقی نصر
آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396
آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب
آزمون مشاوران رشته نرم افزار
رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر
آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه
رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب و پاسخنامه
مشاوران حقیقی نصر
آزمون مشاوران نصر کشور سال 1396
آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396
دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب
آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه
رشته مدیریت و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت
آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی
پکیج فوق العاده و فوق تضمین قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در زمان کوتاه شب امتحان که توسط مشاوران و کارشناسان فوق خبره طراح سوال آزمون های آی تی ارائه شده و مدعی هستند که با تهیه این پکیج در لیست قبولی آزمون جاری قرار خواهید گرفت و گرنه عینا کل مبلغ مرجوع میگردد.
توجه: رشته عمومی به عنوان پیش فرض است. و برای دریافت پکیج هر رشته مستلزم پرداخت مجدد و ارسال پیام درخواست به شماره 09219516256-09139444500 میباشد.
دانلود آزمون و نمونه سوالات احراز صلاحیت مشاوران حقیقی فناوری و اطلاعات رتبه 3 سوم سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور باتوجه به منابع جدید سازمان نصر با جواب


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود نمونه سوالات آزمون دوره ساتر 1401 نیرو انتظامی تستی با جواب

دانلود نمونه سوالات آزمون دوره ساتر 1401 نیرو انتظامی تستی با جواب pdf

دانلود نمونه سوالات آزمون دوره ساتر 1401 تستی با جواب pdf چهار گزینه ای بدون نمره منفی


مشخصات فایل
تعداد صفحات63
حجم939 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

دانلود نمونه سوالات آزمون دوره ساتر 1401 تستی با جواب pdf چهار گزینه ای بدون نمره منفی

مجموعه سوالات تستی دوره ساتر

آزمون دوره ساتر

 

شامل ۶۳ صفحه از تمامی موارد تدریس شده و مورد نیاز دانشجویان عزیز

 

ساتر چیست
 سامانه «ساتر» ( سامانه آموزشی و تربیتی از راه دور)، آموزش از راه دور و بدو خدمت برای تعداد زیادی از فراگیران درجه‌دار با کیفیت مناسب اجرایی شد که رضایت آنان را به دنبال داشت.

مجموعه سوالات تستی دوره ساتر نیرو انتظامی با حواب pdf

 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود